Nasz zespół redakcyjny:

Zuzia Adamiec

Łukasz Gawlik

Bartek Kubicki

Amelia Majda

Kasia Pogoda

Natalia Szypuła

Artur Zieliński

Kamil Bublij

Konrad Wróbel

Opieka merytoryczna:

Iwona Zarzycka

Ewa Prus

Zwyczajni - (nie)zwyczajni Paulina Stawinoga

Czym jest harcerstwo?
        Według wielu osób harcerstwo to: bieganie po lesie, jedzenie szyszek albo sprzedawanie ciasteczek.  Oczywiście jest to nieprawda! Jest to przede wszystkim wspaniała przygoda! Wiele jest stereotypów dotyczących harcerzy np. ten, że nasze zbiórki są w lesie – tak naprawdę takie zbiórki (pomimo tego, że należą do najlepszych)są bardzo rzadkie.  
       Najczęściej nasze zbiórki są w szkołach. Co na nich robimy? Zuchy (czyli najmłodsi) poznają świat przez zabawę, wcielają się w bohaterów bajek, dowiadują się ciekawych rzeczy. Harcerze i wędrownicy również znajdują czas na zabawę ale to nie wszystko; pełnią służbę, poznają szyfry, uczą się terenoznawstwa, samarytanki (czyli I pomocy).
        Harcerstwo naprawdę wiele daję. Ja nauczyłam się m.in. : dobrego zaplanowania czasu, walki z własnymi słabościami, kreatywności, współpracy . Harcerstwo przydaję się również w szkole. Zuchy z mojej gromady realizują cykle sprawnościowe (uczą się o pewnej rzeczy) na tematy, które ja realizuję w szkole. Pomimo tego, że mają po 6-9 lat wiedzą o atomach i Krzysztofie Kolumbie więcej niż nie jeden gimnazjalista!
        Ale harcerstwo to nie tylko zbiórki! Jest też dużo zabawy oraz wyjazdy i wycieczki z których zostaję naprawdę wiele cudownych wspomnień. Na harcerskim szlaku spotkałam najlepsze osoby z jakimi miałam do czynienia ;) Pomimo tego że harcerką jestem bardzo krótko to uważam, że właśnie dzięki harcerstwu mam najwięcej wspaniałych wspomnień i przyjaciół! ;)   

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Zwyczajni - (nie)zwyczajni Julia Hoszek i Marta Skiba

Dzień Przyjaciela w naszej szkole

Absolwenci z pasją - Michał Salwin